بازسازی خانه به سبک اروپایی
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
بازسازی خانه به سبک اروپایی
چهار شنبه 26 مرداد 1401 ساعت 9:41 | بازدید : 36 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

یکی از مهم‌ترین نکات در بازسازی خانه این است که باید برای آن سبک داشته باشید. درواقع، پیش از شروع به بازسازی منزل خود باید فکر کنید و بناتر سلیقه و امکانات خود از میان سبک‌های موجود، یکی را برای خانه خود انتخاب کنید. سبک‌های مختلفی برای بازسازی خانه و دکوراسیون آن وجود دارند. مدرن، مینیمال، ایرانی، ژاپنی، روستیک و اروپایی نمونه‌هایی از این سبک‌ها هستند. در این میان، سبک اروپایی به دلیل اینکه اساساً هنر و علم طراحی و دکوراسیون داخلی بیشتر در اروپا شکل‌گرفته، بسیار غنی و زیباست. در این مقاله، راه‌کارهایی برای بازسازی خانه به سبک اروپایی را پیش روی شما می‌گذاریم. درصورتی‌که قصد بازسازی منزل خود را دارید، خواندن این مقاله می‌تواند، خانه شما را به‌کلی دگرگون کند.

ویژگی‌های ساختاری یک خانه اروپایی

بازسازی خانه به سبک اروپایی، شامل دو فاز است. فاز اول در خصوص عناصر ساختاری خانه، صحبت می‌کند. فاز دوم نیز به بحث طراحی دکوراسیون داخلی می‌پردازد. توجه کنید که خود سبک اروپایی نیز شامل زیرشاخه‌هایی مانند مدرن و کلاسیک است. بااین‌حال در این مقاله ما ویژگی‌های کلی یک خانه اروپایی را بررسی می‌کنیم.

نمای بیرونی در بازسازی خانه به سبک اروپایی

یک خانه به سبک اروپایی معمولاً نمایی از آجر، سنگ و گچ‌بری دارد. به‌این‌ترتیب، دیگر متریال مکملی که می‌توانند لوکس باشند، جلوه بهتری خواهند داشت. این مصالح مکمل، می‌تواند شیشه، ورق‌های فلزی یا دیگر متریال مدرن‌تر باشد. علاوه بر این در بازسازی خانه به سبک اروپایی، باید تزیینات خاصی در نما به کار برد. انواع ستون، نرده، شیروانی و غیره کمک می‌کنند که سبک خانه هرچه بیشتر به سمت یک خانه کلاسیک اروپایی، نزدیک شود. درنهایت، ورودی یک خانه اروپایی بسیار فکر شده است. این ورودی به معنی واقعی کلمه، حس رسیدن و وارد شدن را به شما القا می‌کند. برای ساختن یک ورودی به سبک اروپایی در بازسازی خانه خود از انواع طاق و آرک، باید استفاده کنید. همچنین، درب‌های بزرگ نیز نمایانگر خانه‌ای هستند که احتمالاً درونش نیز به سبک اروپایی ساخته شده است.

داخل یک خانه بازسازی شده به سبک اروپایی

داخل یک خانه به سبک اروپایی، درست به‌اندازه بیرونش چشم‌گیر و خیره‌کننده است. در بازسازی خانه به سبک اروپایی اگر مساحت خوبی در اختیار داشته باشید، شانس خوبی آورده‌اید؛ چراکه می‌توانید، درست مانند یک خانه کلاسیک اروپایی، سرسرایی بزرگ، طراحی کنید. این فضا، مخصوص استقبال از مهمان است. ویژگی ساختاری دیگر بازسازی خانه به سبک اروپایی، طراحی پله در خانه است. درصورتی‌که خانه‌تان دوبلکس باشد با پله‌هایی مجلل، دوطبقه را به هم وصل کنید. البته، مشخص است که اجرای پله نیز مستلزم در اختیار داشتن فضایی بزرگ است. یک نکته مهم در بازسازی خانه به سبک اروپایی این است که در چنین خانه‌ای، بسیاری از فضاها توسط آرک‌ها و ستون‌ها از هم جدا می‌شوند. مانند آشپزخانه اپن که یک ایده اروپایی است و یکی از درب‌های خانه را حذف کرده است. سقف بلند نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که در بازسازی خانه خود به سبک اروپایی، می‌توانید به آن فکر کنید. یک سقف بلند، نور طبیعی بیشتری به خانه جذب می‌کند و باعث می‌شود، خانه بزرگ‌تر به نظر برسد. آخرین ویژگی اساسی که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم، ستون‌های گچ‌بری شده در یک خانه اروپایی هستند. این ستون‌ها می‌توانند در سرسرا، فضاهای مشترک یا راهروها قرار بگیرند.

ویژگی‌های دکوراسیون داخلی یک خانه به سبک اروپایی

در­حالی­که شاید برای همه افراد، امکان‌پذیر نباشد که در بازسازی خانه خود، تغییرات ساختاری چندانی ایجاد کنند؛ دکوراسیون داخلی می‌تواند به نزدیک شدن یک خانه به خانه‌ای اروپایی، کمک کند. در اینجا، مهم‌ترین اقداماتی که می‌توان در این زمینه انجام داد را بررسی می‌کنیم.

رنگ در یک خانه اروپایی

سبک اروپایی در طراحی دکوراسیون داخلی، چندان به سراغ رنگ‌های متنوع نمی‌رود. در این سبک، برای بازسازی خانه، باید یک طیف رنگی درنظر گرفت و تناژهای متنوعی از آن را در مکان‌های مختلفی از خانه، پیاده کرد. همچنین، هرچه رنگ‌ها به سمت خنثی‌تر شدن پیش بروند، بیشتر با این سبک سازگار هستند.

نور در یک خانه اروپایی

همان‌طور که می‌دانید، نور خانه به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شود. در خصوص نور طبیعی، باید گفت که در بازسازی خانه خود به سبک اروپایی، باید تاجای­ممکن نور طبیعی را وارد خانه خود کنید. برای این منظور، پنجره‌هایی انتخاب کنید که نور بیشتری از خود عبور دهند. در انتخاب پرده نیز باید دقت داشت که پرده‌های مجلل با طرح‌های اروپایی، برای خانه‌های بزرگ مناسب هستند. در مقابل، در یک خانه کوچک به سبک اروپایی از پرده‌هایی ساده، تک‌رنگ و با تزئینات حداقلی استفاده می‌شود. درواقع، بهتر است که یک خانه بزرگ را به سبک کلاسیک اروپایی و یک خانه کوچک را به سبک مدرن اروپایی، دکوراسیون کنید. انتخاب وسایل روشنایی، بستگی به این دارد که کدام‌یک از زیرشاخه‌های سبک اروپایی را برای خانه خود، انتخاب کرده‌اید. درصورتی‌که خانه شما کلاسیک است، باید در بازسازی خانه به فکر آویزان کردن لوسترهای مجلل، دیوارکوب و هر نوع لوازم روشنایی لوکس باشید. درصورتی‌که از سبک‌های مدرن‌تر استفاده می‌کنید و یا مساحت خانه‌تان کم است؛ لوازم روشنایی با اشکال هندسی و گاه حتی نامتقارن و دست‌ساز، می‌توانند خانه شما را هرچه بیشتر اروپایی کنند.

استفاده از چوب در طراحی دکوراسیون داخلی

در بازسازی خانه به سبک اروپایی قطعاً از چوب در بسیاری از مناطق استفاده می‌شود. در چنین خانه­ای؛ کف‌پوش، دیوارپوش، لوازم دکوراتیو و قسمت اعظمی از مبلمان از چوب ساخته‌شده‌اند. محبوب‌ترین چوب در اروپا برای استفاده در خانه، چوب بلوط است.

استفاده از کاشی در دیوار و کف

کاشی تنها یک المان شرقی یا ایرانی نیست. در مناطق مدیترانه‌ای اروپا استفاده از کاشی در طراحی دکوراسیون داخلی، بسیار مهم است و سابقه‌ای طولانی دارد. در جاهای مختلفی از خانه مانند آشپزخانه، آرک­ها، سرویس بهداشتی و حتی کف آن می‌توانید از کاشی استفاده کنید.نکته مهم این است که در انتخاب کاشی برای بازسازی خانه، باید طرح‌های اروپایی را انتخاب کنید؛ نه ایرانی و شرقی! طرح‌های اروپایی معمولاً ساده‌تر هستند و عناصری مانند دریا و خورشید در آن‌ها بیشتر دیده می‌شود.

لوله های روکار

این مورد، شاید عجیب به نظر برسد اما درست است. در بازسازی خانه خود به سبک اروپایی، بهتر است در سرویس بهداشتی برخی لوله‌ها را به‌صورت روکار و از جنس‌های برنج یا مس بسازید. این کار جلوه‌ای بسیار کلاسیک و اروپایی به آن فضا خواهد داد.

استفاده از مواد طبیعی

نکته آخری که لازم است به آن اشاره شود، این است که در بازسازی خانه به سبک اروپایی، باید همه مصالح طبیعی باشند. پلاستیک، فایبرگلاس، ام­دی­اف و سنگ‌های مصنوعی، جایی در یک خانه اروپایی ندارند. حتی‌الامکان، بهتر است از سنگ‌های مرغوب و درخشان برای این سبک استفاده شود.

بازسازی خانه به سبک اروپایی در یک نگاه

در بازسازی خانه به سبک اروپایی، چندین رویکرد می‌توانید داشته باشید. مهم‌ترین این رویکردها کلاسیک با تزئینات و تجملات فراوان و مدرن با نزدیکی بیشتر به مینیمالیسم، است. عامل تعیین‌کننده برای این‌که کدام‌یک از این دو سبک انتخاب شوند، مساحت خانه و به‌طورکلی، ویژگی‌های ساختاری آن است. بازسازی خانه به سبک اروپایی، مستلزم تغییراتی در نما و همچنین داخل ساختمان ازنظر ساختاری است. ورودی بزرگ و مجلل، ستون‌های بیرونی و داخلی، سقف بلند و پله‌های زیبا از ویژگی‌های اصلی ساختاری یک خانه اروپایی هستند. علاوه بر این، طراحی دکوراسیون داخلی در بازسازی خانه به سبک اروپایی، مستلزم رعایت نکاتی در خصوص رنگ، نور و مصالح مورداستفاده است که در این مقاله، آن‌ها را مرور کردیم.

بازسازی خانه به سبک اروپایی




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 12
:: بازدید هفته : 2
:: بازدید ماه : 17
:: بازدید سال : 28
:: بازدید کلی : 1945